Het echte succes komt van onze mensen, zoals Rob Kreukniet. Werken bij Veenman is een belevenis, waarbij wij gedreven door passie voorop willen lopen in onze branche. Met ca. 100 betrokken collega’s zoeken we dagelijks naar nieuwe kansen, optimale oplossingen en efficiënte toepassingen. Nuchter en realistisch, vanuit de overtuiging dat we met elkaar de beste oplossing voor de klant kunnen realiseren.
Kun je jouw eigen geschiedenis en groeipad bij Veenman omschrijven?
Direct na het behalen van mijn MTS diploma in 1988 ben ik ben ik bij Veenman in dienst gekomen als leerling technicus. Mijn dagelijkse werkzaamheden bestonden uit de reparatie en installatie van kopieer machines, faxen en frankeer apparatuur. De kopieermachines ontwikkelde zich snel naar digitale systemen waar ook kleur afdrukken mee gemaakt konden worden. Toen de kopieer machines eenmaal digitaal waren evolueerde deze machines naar printers/mfp’s. Deze ontwikkelingen heb ik helemaal meegemaakt. Mijn functie is hierin meegegroeid naar hoogvolume en kleur technicus. Na 8,5 jaar als technicus gewerkt te hebben ben ik technical support medewerker geworden. In deze functie leverde ik ondersteuning aan de technici in het veld. Dit bestond onder meer uit technische ondersteuning maar ook trainingen.
Na 10 jaar Veenman ben ik weg gegaan om mij verder te ontwikkelen in de IT-wereld. Na 7,5 jaar, in 2006, ben ik weer terug gekomen als technical support medewerker. Inmiddels maakt de 3e lijns ondersteuning aan klanten ook onderdeel uit van deze functie. De ondersteuning had zich uitgebreid naar de software oplossingen welke Veenman op dat moment leverde.
Vanuit mijn ambitie ben ik doorgegroeid naar de functie technical product manager. Na enige tijd miste ik de klanten en ben ik technical consultant geworden. Mijn dagelijkse werkzaamheden bestonden uit de installatie en ondersteuning van de software oplossingen zoals scanoplossingen, beveiligd printen oplossingen, een faxserver oplossing en document management oplossingen. Deze technical consultant functie werd opgesplitst in een post-sales rol en een pré-sales rol waarbij ik heb gekozen voor de pre-sales rol om mij meer in een commerciële functie te ontwikkelen.
Nadat Veenman de splitsing heeft gemaakt tussen Managed Print Services en Informatielogistiek (ICM) maak ik als consultant deel uit van het ICM-team. Mijn dagelijkse leven bestaat naast de installatie en ondersteuning van de ICM oplossingen ook uit presales ondersteuning op deze oplossingen.
Hoe ervaar je het om te werken voor Veenman?
Bij Veenman bepaal je zelf je ontwikkeling. In mijn lange loopbaan van 22 jaar heb ik de nodige verschillende functies gehad. Deze functie wijzigingen waren altijd vanuit mijn eigen initiatief maar ik heb dan ook de kans gekregen. Ik werk dan al wel heel lang voor Veenman, het zijn wel steeds verschillende functies en dus fases. Bij Veenman wordt er geluisterd naar ideeën en ambities, ook buiten de gebaande paden. Iedereen heeft in principe inspraak. Veenman is de laatste jaren wel sterk onderhevig aan veranderingen. Dit heeft vooral te maken met de markt waarin we zitten. Dit geeft soms onrust waar je wel tegen moet kunnen.
Hoe ervaar je de cultuur van Veenman?
No-nonsense cultuur met de uitdaging om de in de jaren ingesleten gewoontes te doorbreken.
Hoe ervaar je je collega’s en hoe gaan collega’s met elkaar om?
Omdat veel collega’s al lang bij Veenman werken is er een hechte band. Doordat veel collega’s waaronder ikzelf het grootste deel van de tijd bij klanten of op verschillende kantoren werken is het contact soms wat minder frequent.
Kun je Veenman in 1 zin typeren?
Veenman is een bedrijf zonder kapsones waar hard gewerkt wordt. We gaan altijd voor de klant.