Niet geprint tijdens Corona? Zo start u uw printers probleemloos op

Net als een auto kan een printer beter niet te lang stilstaan. Als een printer langere tijd niet is gebruikt kunnen er problemen optreden, afhankelijk van de duur van de inactiviteit en omgevingsfactoren, zoals temperatuur en vochtigheid. Met deze handleiding kunt u uw printers probleemloos opnieuw opstarten. Als u gebruik maakt van Mijn Veenman Beheer Service, controleer dan ook of de Xerox Device Agent (XDA) software actief is. Instructies hiervoor leest u onder aan deze pagina.

Als de printer aan staat:

  • Zet de printer uit
  • Wacht twee minuten
  • Zet de printer weer aan

Hiermee worden alle componenten in de printer gereset en opnieuw ingesteld voor gebruik.

Als de printer is uitgeschakeld:

  • Zet de printer aan
  • Wacht tot de printer de opstartprocedure heeft voltooid. Dit kan een paar minuten duren.

Als de printer niet wordt ingeschakeld:

  • Trek de stekker uit het stopcontact
  • Wacht twee minuten
  • Steek de stekker in het stopcontact
  • Zet de printer aan
  • Als de printer niet aan gaat, neem dan contact op via servicedesk@veenman.nl.

Een defecte NVM-batterij kan de onderstaande problemen veroorzaken:

  • De printer start constant opnieuw op (wordt in- en uitgeschakeld)
  • De printer start niet meer op
  • Het bedieningspaneel is leeg of zwart, geeft stippen bovenaan weer of reageert niet
  • De instellingen zijn teruggezet naar de standaardinstellingen
  • Datum en tijd worden niet meer correct weergegeven
  • Als de printer is ingesteld om de tijd te synchroniseren met de Network Time Server (NTP) kan dit ervoor zorgen dat de printer continu herstart of dat de printer iedere keer bij het starten een schijfcontrole uitvoert

Als een van deze problemen zich voordoet, neem dan contact op via servicedesk@veenman.nl.

Papierstoringen en problemen met de afdrukkwaliteit kunnen worden veroorzaakt door slechte papierkwaliteit; zorg ervoor dat het papier in elke lade van goede kwaliteit is:

  • Gooi de bovenste vijf vellen in elke lade weg
  • Gooi het resterende papier weg dat er gekreukt, gekruld, vochtig, verkleurd of beschadigd uitziet
  • Waaier de resterende vellen uit
  • Plaats papier in de vereiste papierladen

Print ​​of scan documenten met de documenteninvoer om de juiste werking te bevestigen:

  • Als documenten niet goed of niet soepel worden ingevoerd reinigt u de automatische invoerrollen voor dubbelzijdige documenten (DADH).
  • Als de documenten niet worden ingevoerd, neem dan contact op via servicedesk@veenman.nl. 

Xerox Device Agent (XDA) software:

Als u gebruik maakt van Mijn Veenman Beheer Service, controleer dan ook of de Xerox Device Agent (XDA) software actief is. In veel gevallen is de XDA bij u op een server geïnstalleerd, waardoor de XDA veelal zonder omkijken “in de lucht” is en blijft. In dat geval hoeft u niets te doen. Draait de XDA software op een PC bij u op locatie, controleer dan het volgende:

  • Check of de PC waarop de XDA software is geïnstalleerd, weer aan staat.
  • Check of de XDA software is opgestart.
  • Twijfelt u, check dit dan bij uw IT afdeling of IT partner of neem contact op met servicedesk@veenman.nl. 

Blijf op de hoogte: Aanmelden nieuwsbrief
  • logo-ArdaghGroup
  • harman-kardon-jbl-harman-professional-solutions
  • logo hamiltonbright
  • logo-prospex
  • Logo Lebuinus