Stopkracht en wachtverzachting

We leven in een tijd van personalisatie en maatwerk. Zeker, goede maatwerkschoenen en –pakken zijn vanwege de kosten voor de meesten van ons buiten bereik. Maar als we die even buiten beschouwing laten, heeft in de digitale wereld werkelijk iedereen te maken met maatwerk. Webwinkels begroeten u als gewaardeerde klant, geven ter herinnering een overzicht wat u eerder heeft gekocht, bevelen producten aan en doen aanbiedingen, allemaal speciaal voor ú. Zoals vroeger, in de dorpswinkel.

Dit is een groot contrast met de huidige informatieborden, affiches en andere reclame-uitingen in winkels, ziekenhuizen, enzovoort. Die schieten hun doel voorbij. De informatie is veel te algemeen, niet actueel en absoluut niet dynamisch. Daar is tegenwoordig niemand meer in geïnteresseerd. Er speelt meer. Net zo goed als winkels willen overheidsinstellingen en ziekenhuizen de mensen door betere dienstverlening een betere ervaring bieden, met informatie die op de interesse van de bezoekers inspeelt.

Winkels willen aandacht trekken van consumenten en daar is ‘stopkracht’ voor nodig – om ze vervolgens weer tot actie aan te zetten. Bij de dokter en in het gemeentehuis hoeft dat natuurlijk niet, daar gaat het vooral om ‘wachtverzachting’ door de bezoekers bijvoorbeeld van interessante medische informatie te voorzien en aan te geven hoe lang het nog duurt voor ze aan de beurt zijn.

Dat is allemaal mogelijk met ‘narrowcasting’, jargon voor het aanbieden van content op maat en digitale informatieborden. Hiermee kunnen ook in fysieke wereld van vandaag de dag de burgers en consumenten van ‘content’ worden voorzien waar ze ook echt wat aan hebben. Iedereen is gewend om van een scherm te lezen en het zal voor bezoekers geen probleem zijn als er schermen komen in plaats van affiches en informatieborden. Alleen voor de bedrijven en instellingen ligt dat anders. Deze digitale informatievoorziening brengt een andere manier van werken met zich mee en dat is wel even wennen. Bovendien: hoe kom je aan content?

Onze oplossing omvat ook de productie van content. We kunnen die wekelijks samenstellen op basis van relevante thema’s voor het bedrijf of instelling (bijvoorbeeld mode of gezondheidszorg). We kijken natuurlijk ook naar de actualiteit, bijvoorbeeld vóór een zomerstorm adverteren voor een stormbestendige paraplu of voor een passende verzekering. Maar zij kunnen vanzelfsprekend ook zelf de content samenstellen. De software hiervoor draait in de cloud. En wat het wel erg makkelijk kan maken: het scherm (display) dat bij de oplossing hoort is voorzien van een ‘system-on-chip’ (SoC) module waardoor er geen pc meer nodig is om het scherm aan te sturen. Overigens is het is geen enkel probleem om een ander scherm te gebruiken.

Natuurlijk kan de personalisatie (nog?) niet zo ver gaan als online mogelijk is. Maar het combineren van relevantie informatie en entertainment trekt de aandacht en biedt de mensen absoluut een betere ervaring. Met als resultaat meer omzet, aangenamere wachttijden en een beter geïnformeerde bevolking.

 

Blijf op de hoogte: Aanmelden voor TopTips
  • Documentverwerking
  • Documentverwerking
  • Logo Goudappel
  • logo Koenen en Co
  • logo 112Schade