Marc de Haan, Senior Accountmanager

Het echte succes komt van onze mensen, zoals Marc de Haan. Werken bij Veenman is een belevenis, waarbij wij gedreven door passie voorop willen lopen in onze branche. Met 100 betrokken collega’s zoeken we dagelijks naar nieuwe kansen, optimale oplossingen en efficiënte toepassingen. Nuchter en realistisch, vanuit de overtuiging dat we met elkaar de beste oplossing voor de klant kunnen realiseren.

Kun je jouw eigen geschiedenis en groeipad bij Veenman omschrijven?

In het derde jaar van mijn studie commerciële economie kwam ik met Veenman in contact tijdens een netwerklunch in het Zalmhuis. Vlak ervoor had ik een keuze gemaakt voor de afstudeerrichting sales- en accountmanagement en vanwege mijn stage in het buitenland voelde ik er veel voor om duaal te studeren. Veenman bood hierin een mooie kans. Het perspectief was een functie als accountmanager in de salesforce van Veenman. In april 2007 startte ik op de afdeling Paper Sales, waar ik het verkoop vak telefonisch kon leren en tegelijkertijd de ruimte had om mijn studie af te ronden. In de zomer van 2008 studeerde ik af en solliciteerde ik naar de functie van Sales Trainee in de buitendienst. In november startte ik in de Sales Academy van Veenman en door het groeiproces en de begeleiding vanuit de organisatie werd ik in 2009 direct de nummer één verkoper van de Veenman sales force.

Eén van mijn kernwaarden is constant leren en me blijven ontwikkelen. Ik zou niet settelen voor een rol waarin ik geen progressie meer kan boeken. De afgelopen jaren heeft Veenman steeds bewezen aan mijn ontwikkeldoelstellingen invulling te kunnen geven. Naast senior accountmanagement vervul ik nu een rol waarin ik ook mag bijdragen aan de ontwikkeling van andere collega’s.

Hoe ervaar je het om te werken voor Veenman?

Veenman is een organisatie die goed bij mij past. Aan de ene kant is het een persoonlijke en slagvaardige mkb-organisatie met 100 medewerkers. Anderzijds heeft zij te maken met de complexiteit die komt kijken bij het rapporteren aan een corporate organisatie. De complexiteit maakt het boeiend en interessant, de slagvaardigheid maakt dat ik bij klanten kan waarmaken wat ik beloof. Betrouwbaar zijn en doen wat we beloven, vind ik buitengewoon belangrijk. Zaken doen gaat om de lange termijn en dat kun je alleen maar bereiken als je doet wat je belooft.

Hoe ervaar je de cultuur van Veenman?

Typisch Rotterdams. Recht door zee. Ondernemerschap zit in het DNA. De organisatie verwacht dat je het beste uit jezelf haalt, denkt in oplossingen en de extra mijl gaat om de verwachtingen van klanten te overtreffen. Veenman beoogt een cultuur waar je mag leren van fouten en die open is en transparant. De drive om te innoveren en constant in te spelen op de veranderende wereld, spreekt mij enorm aan.

Hoe ervaar je je collega’s en hoe gaan collega’s met elkaar om?

Ik ervaar Veenman als een ‘platte organisatie’. Er is geen drempel naar de directie. We zeggen daarom ook “samen sterk”. Binnen onze organisatie is het duidelijk voelbaar dat winnen alleen behaald kan worden als er teamwork is. We spreken elkaar aan op verantwoordelijkheden en binnen de sales organisatie heerst een cultuur van ‘gunnen’. Er is een mooie balans tussen onderlinge competitie om het beste uit jezelf te halen en het vieren van elkaars overwinningen.

Kun je Veenman in 1 zin typeren?

Een organisatie die innoveert in concepten en diensten en tegelijkertijd ‘old skool’ is in het respect voor en naar haar relaties.

 

 

  • Documentverwerking
  • Documentverwerking
  • Logo Goudappel
  • logo Koenen en Co
  • logo 112Schade