Toen in Nederland de COVID-19 pandemie uitbrak, ontstond bij verzekeringsmaatschappij Actua versneld de behoefte om op afstand efficiënt en veilig in contact te blijven met klanten en collega’s. Als zakelijke dienstverlener worden er veel presentaties en workshops gegeven en daarnaast vindt er dagelijks intern overleg plaats. In het verleden gebeurde dit op kantoor. Nu (zoveel mogelijk) thuiswerken de norm is, verloopt dit via videoconferencing oplossing van Microsoft Teams. Beeldbellen is dan ook niet meer weg te denken uit het huidige leven en de manier van samenwerken, ook in de toekomst na Corona.
Verzekeringsmaatschappij Actua beschikte nog niet over een goede oplossing om online vergaderen op kantoor te faciliteren. Sinds kort hebben zij een hypermoderne presentatie- en vergaderruimte tot hun beschikking in het hoofdkantoor in Capelle aan den IJssel. Glenn de Bruijne, directeur automatisering, begeleidde het project vanuit Actua.
Old school
Actua had een vergaderruimte. Deze was volgens Glenn oké, maar niet ingericht op online meeten vanaf kantoor. De noodzaak brak aan om met elkaar vanaf verschillende locaties te communiceren. Actua had een duidelijk beeld bij hun nieuwe situatie. De oplossing moest bestemd zijn voor veelzijdig gebruik, een goede interactiemogelijkheid hebben, beschikken over een scherp beeld en mooi en helder geluid. Ook was zowel een Android als Windows besturingssysteem een vereiste. En laten we eerlijk zijn, het oog wil ook wat! Naast kwaliteit en functionaliteit stond een mooi design en vormgeving ook op de wensenlijst.
Ik heb alleen verstand van verzekeringen, daarom heb ik de kennis en kunde van experts Veenman en HCS ingeschakeld, zij hebben het project naar volle tevredenheid opgeleverd
New
Na een kleine verbouwing, met advies van een interieurbouwer, is er een hypermoderne en innovatieve presentatie- en vergaderruimte gecreëerd met gadgets van deze tijd. Volledig future proof, aan alles is gedacht! “Een all-in-one design touchscreen van Newline Mira. Dit touchscreen is voorzien van een geïntegreerde microfoon, 4K camera én de bijbehorende soundbar: de eyecatcher van de meetingroom. Geen gedoe meer met losse camera’s en snoeren, een super strak design, spectaculair geluid en scherp beeld. Dat sprak mij wel aan, aldus Glenn”. Naast de vele videocalls en presentaties wordt deze ruimte ook ingezet voor vertier en ontspanning zoals de gezamenlijke lunch (als dat weer mogelijk is op kantoor) en de vrijdagmiddagborrel, met een goede beat op de achtergrond.
“We zijn super tevreden met het eindresultaat. Nu de pandemie helaas nog aanhoudt en het thuis- of hybride werken voorlopig de norm blijft, wordt er optimaal gebruik gemaakt van de prachtig modern ingericht vergaderruimte. We blijven in contact met onze klant en op vrijdagmiddag loggen we met alle collega’s in op Microsoft Teams. Zo houden we tradities in stand, weliswaar niet allemaal fysiek maar we laten onze vrijdagmiddagborrel ‘gewoon’ online doorgaan. Een muziekje, via de soundbar, maakt dat wij de werkweek altijd ‘old skool’ afsluiten”.
HCS en Veenman, het gouden duo
De geadviseerde oplossing kwam tot stand door een samenwerking tussen Veenman en HCS. “We zijn met HCS in aanraking gekomen via hun partner Veenman”, vertelt Glenn de Bruijne. “Wij werken al jaren samen met Veenman. Deze behoefte heb ik besproken met Martijn Menge en via hem kwamen we in contact met Dave Loohuis van HCS. Met elkaar kwamen we tot deze inrichting, deze partners zijn een gouden duo”.
Over Actua
Actua is een familiebedrijf met een rijke pioniershistorie. In 1986 is Actua opgericht door Ser Peters, een ervaren innovator in de verzekeringswereld die zijn eigen koers volgt. Inmiddels is de Actua groep uitgegroeid tot een complete verzekeringsgroep inclusief een eigen verzekeringsmaatschappij.