Nieuwe tijden, (het) nieuwe zorgen

Slimmer werken, meer dan ooit noodzakelijk

Demografische-, organisatorische- en technologische trends zullen de zorg verder en ingrijpend veranderen. De rollen van de verschillende partijen in de zorgketen worden anders. Zorginstellingen zijn hun positie aan het herdefiniëren, welke zorg gaan zij bieden en wat voor zorg vraagt de patiënt of cliënt? Welke rol nemen de centrale overheid en gemeente vervolgens in? Er worden reeds verschillende efficiencyslagen gemaakt, maar de druk op kosten blijft hoog. Daarnaast blijft de hoge werkdruk en administratielast uitdagend. Dit alles vraagt om nieuwe procedures, samenwerking en flexibiliteit. Kortom nieuwe zorg(en) om slimmer met elkaar samen te werken.

 

Wat zien wij gebeuren in de zorgverlening?

 

  • Individuele zorginstellingen moeten steeds efficiënter hoogwaardige zorg leveren met minder personeel en een intensievere vastlegging van informatie.
  • Eisen aan beschikbaarheid van informatie en veiligheid worden steeds hoger.
  • Zorg verplaatst van intramuraal naar extramuraal. Zorg op afstand en in de thuissfeer wordt belangrijker. Communicatie, zowel algemeen als tussen arts en patiënt, verandert.
  • Verschuiving van de klassieke generalistische zorginstelling, naar een zorgketen met gespecialiseerde, intensief samenwerkende zorgverleners en partners.
  • Behoefte om zowel vanuit de logistieke- als inkoopketen met elkaar samen te werken, vanuit centrale thema’s als wetgeving, duurzaamheid of informatiedeling.

Samenwerking AI

De technologische ontwikkelingen gaan in razend tempo.

Vanuit de Universiteit van Twente is een promotie gaande op het toepassen van Artificiële intelligentie (AI) in de zorg- en logistieke keten. Een boeiend onderwerp, waardoor wij een meerjarig samenwerkingsverband zijn aangegaan met de Universiteit, TKI-Dinalog en diverse zorgaanbieders en zorgleveranciers.

Zal op termijn voorspeld kunnen worden welke informatie we op welk moment nodig hebben, zodat de informatie al klaar staat voordat we het weten? Gaan informatiemomenten steeds sneller na elkaar komen en uiteindelijk een informatiecontinuüm vormen? Slimmer worden, kennis delen en de zorg helpen “in het nieuwe zorgen” zijn onze drijfveren.

Veenman in de zorg
Waarmee kunnen we u helpen?

Veenman is met ruim 100 jaar ervaring een gevestigde naam in de zorgsector. Reeds vele organisaties hebben gekozen voor Veenman als zorgspecialist. Wij hebben veel praktijkervaring met uiteenlopende zorgvraagstukken op het gebied van informatie- en communicatie management. Informatie manifesteert zich op alle mogelijke manieren: op papier, via spraak en op scherm. We kunnen niet meer zonder deze informatiemomenten en stellen er hoge eisen aan. Veenman heeft verschillende oplossingen en diensten om u daarmee te helpen zoals het veilig verwerken en delen van informatie, het digitaliseren en veilig opslaan van beelden en documenten, etc. Kostenreductie en duurzaamheid zijn daarbij altijd onze vanzelfsprekende uitgangspunten.

informatielogistiek

Klanten die u voorgingen:

RIBW Groep

Met de innovatieve 4G oplossing van Veenman is voor zorggroep RIBW Groep Overijssel veilig printen en scannen nu altijd mogelijk, ongeacht de locatie.

Dimence Groep

In de zorg ligt de informatie rond de persoonlijke situatie van cliënten gevoelig. Hier integer en veilig mee omgaan is de basis voor een vertrouwelijke werkomgeving. Veenman hielp de Dimence Groep daarom met veilig scannen en afdrukken.

                                                                               ’s Heeren Loo

Veenman heeft samen met zorgorganisatie ’s Heeren Loo een beeldenbank oplossing (SOCA) ontwikkeld om foto’s en video’s van cliënten veilig op te nemen en aan hun cliëntendossiers toe te voegen.

Vijf specifieke oplossingen voor de zorgsector

1

Intelligente informatieverwerking met directe koppelingen naar (zorg)applicaties

Veel van onze zorgrelaties digitaliseren hun documenten en dossiers met behulp van de intelligente scansoftware van Veenman. De software is in staat documenten en formulieren slim te herkennen, te verwerken en toe te voegen in dossiers van patiënten, cliënten of personeel. Daarmee wordt de administratieve werkdruk aanmerkelijk verlaagd. Dit kan zowel vanaf een Xerox printer als vanuit mobile devices op locatie. Onze softwareoplossingen koppelen volautomatisch met tal van (zorg)applicaties zoals ONS-Nedap en AFAS.

2

Beveiligd printen en scannen via de Cloud en 4G

Veenman biedt met Xerox Workplace Solutions Cloud een oplossing die ervoor zorgt dat u maximaal inspeelt op het veilig online verwerken van printopdrachten vanaf een smartphone, tablet, Chromebook of desktopcomputer. Investeren in traditionele (server-based) print management applicaties en infrastructuur wordt daarmee overbodig en levert aanzienlijke besparingen op. Ook kunnen de Xerox printers worden voorzien van innovatieve 4G-technologie en op een veilige wijze worden aangesloten op uw netwerk. Zo vervalt de noodzaak voor een lokale infrastructuur naar kleinere zorglocaties en wijksteunpunten. Veilig printen vanuit- en scannen naar (zorg)applicaties is nu altijd mogelijk.

3

Secure Online Camera Application (SOCA). Veilig verwerken van beelden

Samen met zorgorganisatie ’s Heeren Loo hebben Veenman en partner FileLinx een oplossing ontwikkeld om snel, veilig én simpel foto’s en video’s toe te voegen aan een elektronisch cliëntendossier (ECD). Met de SOCA oplossing worden de beelden direct naar de cloud gestreamd en dus niet opgeslagen op het device waarmee ze zijn gemaakt. Zorgprofessionals zijn in staat om aan de hand van beeldmateriaal snel met elkaar te overleggen, de situatie te analyseren en de juiste vervolgbehandeling voor de patiënt of cliënt te bepalen.

4

De printer als communicatieplatform.

Bij ons staat de gebruiker centraal. Met de inzet van slimme apps op de Xerox printer werk je met hetzelfde gemak en snelheid als op een smartphone. Zo bieden wij u diverse unieke (Veenman) apps voor bijvoorbeeld het snel AVG-proof verwerken van identiteitsbewijzen, het ter plekke aanmelden van een storing en het scannen van tekst naar audio. Ook heeft Veenman een unieke narrowcasting app voor op de tablet display van uw Xerox printer. Zo bent u in staat om uw zorgmedewerkers op een slimme wijze tijdens de dagelijkse werkzaamheden te informeren over actuele onderwerpen.

5

Audiovisuele middelen voor de zorg. Optimale communicatie met cliënten/patiënten

De wijze hoe je informatie presenteert en communiceert wordt van groter belang. Juist ook binnen de zorg. Veenman helpt de zorg met een gerichte inzet van audiovisuele middelen. Bijvoorbeeld met FaceTalk en Q-Rooms.

FaceTalk is een online spreekkamer waar je met een beveiligde verbinding kunt videobellen met patiënten en andere zorgprofessionals. Het is speciaal ontwikkeld voor gebruik binnen de zorg en biedt een pakket aan functionaliteiten voor een groot gebruiksgemak voor zowel arts als patiënt.

Q-Rooms is een perfecte oplossing voor zorgorganisaties die veel aan videoconferencing doen en waar kwaliteit en veiligheid een zwaarwegende factor is. Inmiddels werken al meer dan 65 ziekenhuizen met Q-Rooms. Daarnaast leveren wij unieke narrowcasting oplossingen voor wachtkamers met onder andere wachttijdmelders.

Duurzaam werken vanuit een zorgketen. Partner Lucrum

Veenman is partner van het Lucrum Cross & Care Logistics Centre (C&CL). C&CL bundelt goederen van minimaal 9 verschillende leveranciers. Denk hierbij aan voeding, medische disposables, incontinentiemateriaal, wasgoed en kantoorartikelen. Zorgverleners ontvangen op één bezorgmoment al deze goederen. Op die manier kan meer tijd worden besteed aan zorg, voldoet u aan de milieurichtlijnen en worden kosten verlaagd.

Lees meer over de samenwerking met Lucrum

NEN-7510 & ISO gecertificeerd.
Partner Steunpunt

Veenman heeft sinds 2010 een partnership met Steunpunt NEN 7510 en was daarmee de eerste en voorloper in haar branche. Inmiddels worden diverse zorginstellingen door Veenman ondersteund op het gebied van informatiebeveiliging en NEN 7510 compliancy. Ook is Veenman ISO-9001 gecertificeerd en voldoen onze oplossingen aan tal van normeringen zoals ISO-27001. Kortom de expertise en kwaliteit is gewaarborgd.

Lees meer over de samenwerking met Steunpunt

Het gemak van Veenman:

Efficiënter: Veenman draagt bij aan een efficiëntere bedrijfsvoering en biedt zorginstellingen maximale ondersteuning, zodat u meer tijd en middelen overhoudt voor zorgverlening.

Veiliger: Veenman beveiligt de wijze waarop patiënt- en cliëntgegevens gedistribueerd worden en reduceert de kans op medische fouten.

Beter geïnformeerd: Veenman maakt snelle en betrouwbare gegevensuitwisseling binnen de zorgketen en de patiënt of zijn naasten mogelijk, zodat u voor extra comfort en kwaliteit kunt zorgen.

Benieuwd hoe we u kunnen helpen?

Wilt u ook klaar zijn voor de toekomst en patiënten en cliënten de beste zorg bieden. Wij praten graag met u door. Veenman is met ruim 100 jaar ervaring een gevestigde naam in de zorgsector en onze specialisten brengen graag de verbeterkansen binnen uw organisatie in kaart. Als u onderstaand contactformulier invult, nemen we snel contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.