Document Management

  • Snellere toegang tot informatie
  • Veilige opslag van documenten
  • Lagere milieubelasting

 

 

 

Document Management

Door groei in digitale en papieren documenten, dossiers en e-mailberichten neemt de data omvang binnen het bedrijfsleven enorm toe. Onderzoeken wijzen bovendien uit dat een document gemiddeld 17 keer op verschillende plaatsen wordt opgeslagen.
Daarnaast verdubbelt ongeveer iedere 2 jaar het aantal bestanden (data) in organisaties. En is meer dan 90% van alle data die we maken ongestructureerd.

De groei van data is mede afhankelijk van de groei van het aantal softwareapplicaties waar data ontwikkeld en gegenereerd wordt; CRM, ERP en financiële applicaties. Met de data- en applicatie groei neemt ook de behoefte toe om goed, snel en volledig data en documenten te kunnen terugzoeken, oftewel intelligente zoeksystemen. Veel datagroei ontstaat door explosieve groei en gebruik van email; veel databestanden en documenten bevinden zich in e-mails; dit zorgt voor veel chaos in data- en documentbeheer.

Er is dus noodzaak tot een proces waarbij data en documenten gestructureerd worden aangemaakt om met die gegevens meer te doen dan alleen lezen of bekijken. Veenman helpt u hierbij met onze document management oplossingen.

XONAR_logo-blauw
Alles wordt nu veel sneller en efficiënter afgehandeld. Tegelijkertijd is het proces gestroomlijnd en komt de post bij de juiste mensen terecht. Dit ging in het verleden wel eens verkeerd!
- Almir Klacar, hoofd ICT, XONARBekijk Case: XONAR digitaliseert postkamer, minder tijdverlies, minder kosten

Wat is document management?

Document management is het efficiënt inrichten van de informatiebehoefte en de levenscyclus van documenten. Document management zorgt voor het samen werken aan documenten, maar zorgt ook dat documenten beschikbaar en vindbaar zijn en dat de authenticiteit van documenten gewaarborgd wordt en blijft.

Veenman kan u helpen met het structureren van data, zodat u ook informatie makkelijk kan terugvinden en hergebruiken. Wij hebben ervaring met eenvoudige oplossingen die het mogelijk maken om snel en eenvoudig een document toe te voegen. U kunt eenvoudig digitale dossiers voor uw klanten, werknemers of projecten maken. En ervoor zorgen dat distributie, autorisatie en opslag van inkoopfacturen automatisch gaat. Of uw contractbeheer beveiligen in digitale contractdossiers.

informatielogistiek

Voordelen document management oplossing van Veenman

  • Snellere toegang tot informatie
  • Veilige opslag van documenten
  • Lagere milieubelasting
  • Eenvoudige koppelmogelijkheden met ERP/CRM/HRM of financiële pakketten

 

 

Neem vrijblijvend contact op

Wilt u weten hoe Veenman ook de efficiency en veiligheid in úw organisatie kan verbeteren? Of wilt u meer informatie over een bepaald onderwerp? Als u onderstaand contactformulier invult nemen we snel contact met u op.

 

 

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

 

Gerelateerde artikelen

 

 

Een eeuw informatiemomenten

Veenman, het oudste IT-bedrijf van Nederland, bestaat 100 jaar. Dat iconische moment hebben we op 23 mei met onze relaties gevierd. Op deze bijzondere dag vertelde Peter Veenman, de zoon van onze oprichter, enkele bijzondere verhalen over de begintijd van het bedrijf...

Lees meer

De onvermoede kanten van de AVG

De algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is nu dik een half jaar van kracht. In relatief korte tijd heeft de AVG een behoorlijke impact gekregen: organisaties hebben veel meer aandacht voor security. Toch merken we in de praktijk dat er essentiële zaken over...

Lees meer

Future in Print: no print in the future?

Toenemende digitalisering, met daardoor opties als plaats- en tijdonafhankelijk werken, de opkomst van customer loyalty platforms, het Internet of Things, Artificial Intelligence zorgen ervoor dat het printje als drager van relevante informatie naar de achtergrond...

Lees meer