Hulp nodig?

Bij Veenman staan we op allerlei manieren voor u klaar.

  • Met onze Helpdesk, voor al uw technische vragen, meldingen en bestellingen.
  • Met Remote Service, onze afdeling die u ‘op afstand’ verder helpt.
  • Met een eigen landelijke servicedienst, voor razendsnelle service overal in Nederland.

Bericht voor al onze klanten: Structurele schaarste

In de media komt het onderwerp ruimschoots aan de orde en het is algemeen bekend dat de wereldmarkten al geruime tijd met structurele schaarste kampen. Hierdoor ontstaan tekorten, ook in de IT- en kantoorapparatuur. Dit treft alle partijen in onze markt.

Oorzaken
Deze tekorten zijn het gevolg van meerdere factoren die de wereldwijde bevoorradingsketens rechtstreeks en blijvend beïnvloeden. Partijen als Xerox kunnen hier jammer genoeg geen enkele invloed op uitoefenen. Het betreft vooral:

  • Het tekort aan grondstoffen en elektronische componenten (halfgeleiders en chips)
  • De verstoring van de container scheepvaart, nog verergerd door de stijging van de energieprijzen
  • De verstoring van de organisatie en de spanningen in de productievestigingen, vooral in Azië

Maatregelen
Dit scenario, vooral het systematische karakter, de omvang en de duur ervan, viel niet te voorspellen. Om deze situatie het hoofd te bieden, mobiliseert Xerox wereldwijd zo veel mogelijk medewerkers en middelen om de negatieve gevolgen voor u maximaal te beperken. We werken daarbij zeer nauw samen met al onze leveranciers om de bevoorrading op peil te houden. Dit uit zich met name in:

  • Het gebruik van een breder aanbod van leveranciers, producten en materialen
  • Op voorhand inkopen van onderdelen en vrachtcapaciteit
  • Waar mogelijk inzet van gereviseerde onderdelen
  • Het gebruik van (veel duurder) luchttransport
  • Vergaande- en structurele invoering van escalatieprocessen

Al deze inspanningen maken het echter onmogelijk de tekorten volledig te compenseren. Wij verwachten daarom dat bepaalde apparatuur, reserveonderdelen en verbruiksgoederen zeker tot in het tweede kwartaal van dit jaar niet altijd op het gewenste moment beschikbaar zijn. We zetten al onze energie en creativiteit in om het ongemak voor u te beperken en zo snel mogelijk terug te keren naar een normale situatie.

Veenman specifiek
Eerder (29 september en 19 januari jl.) informeerden wij uw organisatie per e-mail, over de problematiek van dit moment. Dit leidde tot veel vragen en verzoeken om statusupdates waarbij o.a. door verminderde capaciteit, de bereikbaarheid van onze servicedesk en andere klant ondersteunende afdelingen te wensen overliet. Om u zo goed mogelijk te ondersteunen, zijn begin februari drie nieuwe collega’s gestart op de Servicedesk en afdeling Customer Operations. Onze telefonische bereikbaarheid zal hierdoor aanzienlijk verbeteren en wij werken hard om dit weer op het niveau te brengen dat u van ons gewend bent.

Wij houden u op de hoogte van alle relevante ontwikkelingen in dit verband en danken u bij voorbaat voor uw geduld, begrip en medewerking.

Directie Veenman B.V.

Veelgestelde vragen

Hier vindt u de antwoorden op meest voorkomende vragen.

Printers algemeen

Printers Xerox

Apps Xerox

Printers HP

Verbruiksartikel bestellen

Verbruiksartikel levering/status

Verbruiksartikel retourneren & overig

Overige vragen

Storing nog niet verholpen?

Is de storing nog niet verholpen? Dan kunt u deze hier melden. Wij nemen uw melding zo spoedig mogelijk in behandeling.

TOPdesk koppeling voor incidentafhandeling 

Maakt u al gebruik van TOPdesk als intern support platform? Deze servicemanagementtool kan met een interface gekoppeld worden aan Veenman voor het melden, de status en afhandeling van printerstoringen. De communicatie tussen de systemen verloopt via de standaard API van TOPdesk.

Uw voordelen:

  • Alle communicatie op één plek: realtime inzage in en regie over incident-afhandeling van uw printers.
  • Minder tijd kwijt aan administratie: aanmelders (eindgebruikers) kunnen incidenten zelf registreren en de voortgang bijhouden.
  • Incident is sneller opgelost: kwalificeren is niet nodig, er kan direct gehandeld worden om het incident op te lossen.

Heeft u interesse? Neem per mail contact op.