Bericht voor onze klanten
Hoewel de situatie t.o.v. een aantal maanden geleden aanzienlijk is verbeterd, is het helaas nog steeds mogelijk dat u incidenteel langer op uw bestelling moet wachten dan gebruikelijk.
Tekort aan grondstoffen en de beschikbaarheid van logistieke middelen zijn ook nu nog de belangrijkste oorzaken.
Uiteraard mobiliseert Xerox wereldwijd zo veel mogelijk medewerkers en middelen om de negatieve gevolgen voor u maximaal te beperken. We werken daarbij zeer nauw samen met al onze leveranciers om de bevoorrading op peil te houden, maar hebben helaas geen 100% grip op elke stap in dit proces.
Mocht u onverhoopt met een vertraagde uitlevering worden geconfronteerd, danken wij u bij voorbaat voor uw geduld, begrip en medewerking.
Directie Veenman B.V
Veelgestelde vragen
Hier vindt u de antwoorden op meest voorkomende vragen.
Printers algemeen
- Mijn printer geeft een storing. Wat moet ik doen?
Kijk eerst even bij Printers Xerox of Printers HP. Hier staan de meest voorkomende storingen. Werkt dit niet, dan kunt u de storing eenvoudig aanmelden of bel 088 – 4012 599.
- Ik wil de status van mijn order weten
U kunt dit via onze Sales Support opvragen: 088 – 4012 599 of ordermanagement@veenman.nl
- Ik wil een verhuizing doorgeven. Wat moet ik doen?
Vul het verhuisformulier in. Wij zorgen er voor dat uw printers worden meeverhuisd.
- Waar kan ik zien hoeveel toner mijn printer nog heeft?
Dit kunt u zien op de printer zelf. Heeft u toegang tot de Xerox Device Agent (XDA)? Daar kunt u alle informatie over de verbruiksartikelen in de machine vinden.
- Ik wil mijn bestaande printerpark uitbreiden
Neem hiervoor contact op met Veenman Sales Support: 088 – 4012 599 of ordermanagement@veenman.nl
Printers Xerox
- Hoe kan ik de Ozon filter resetten als de melding ‘ozon filter vervangen’ blijft staan?
Stap 1: Doe het filter klepje open en weer dicht
Stap 2: Doe het voorste deurtje open en weer dicht - Mijn Xerox printer geeft een papierstoring aan
Geeft uw Xerox printer een papierstoring? Dit kan mogelijk worden veroorzaakt doordat het papier niet goed wordt opgepakt. In 9 stappen zorgt u ervoor dat het papier goed in de printer ligt.
- Mijn Xerox printer geeft strepen met kopiëren
Geeft uw Xerox printer witte strepen met kopiëren? Dit kan mogelijk worden veroorzaakt door een vervuilde glasplaat of glasstrook. In 4 stappen maakt u deze weer schoon.
- Mijn Xerox printer geeft witte banen op de afdrukken
Geeft uw Xerox printer witte banen op de afdrukken? Dit kan mogelijk worden veroorzaakt door een vervuilde lenskop.
In 7 stappen maakt u deze lenskop weer schoon. - Mijn Xerox printer geeft strepen, vlekken, vegen met printen
Geeft uw Xerox printer strepen, vlekken, vegen met printen en kopiëren? Dit kan worden veroorzaakt door een defecte afdrukmodule (drum). Bij bepaalde modellen kunt u dit testen door een drum om te wisselen.
- Waar kan ik de drivers van mijn Xerox printer vinden?
Ga hiervoor naar de Support pagina van Xerox http://www.support.xerox.com/nlnl.html
- Wat is de standaard inlog van mijn Xerox printer?
Neem hiervoor contact op met onze Servicedesk 088 – 4012 599.
Apps Xerox
- Ik wil graag een app installeren. Hoe doe ik dat?
De app vanuit het Xerox App Gallery-webportaal installeren
Voor de volgende procedure wordt aangenomen dat u al een App Gallery-account heeft. Heeft u nog geen account? Ons advies is om uw IT beheerder een account aan te laten maken.
Volg de stappen - Hoe scan ik naar Google Drive met behulp van de Xerox app?
Bekijk de uitlegvideo https://youtu.be/RVH8ogaZeVw
- Moet ik iedere keer opnieuw inloggen in Google Drive op mijn printer?
Dat hoeft niet. Veenman heeft oplossingen om dmv één keer (single sign on) in te loggen. Neem hiervoor contact op met Sales Support: 088 – 4012 599 of ordermanagement@veenman.nl
- Hoe scan ik naar Office365 met behulp van de Xerox app?
Bekijk de uitlegvideo https://youtu.be/m-ahaEa0aLQ
- Hoe scan ik naar OneDrive met behulp van de Xerox app?
Bekijk de uitlegvideo https://youtu.be/8sphHh2n9HM
- In welke talen kan mijn document vertaald worden?
Uw document kan in minimaal 40 talen vertaald worden. Ga naar https://xeroxtranslates.com/nl/prices voor de meest recente talen.
- Wat zijn de kosten om een document te laten vertalen?
Xerox biedt een professionele vertaalservice om zowel gedrukte als digitale documenten te vertalen in minimaal 40 talen. Als u snel een document leesbaar wilt maken, dan kunt u gratis een account aanmaken voor 30 dagen. Moet er een vertaler aan te pas komen voor bijvoorbeeld juridische stukken, dan kan dat ook. Voor tarieven ga naar https://xeroxtranslates.com/nl/prices
- Ik heb een app op mijn printer geïnstalleerd, maar deze werkt niet. Wat moet ik doen?
Neem hiervoor contact op met onze Servicedesk op 088 – 4012 599.
Wij kunnen u helpen om apps te laten installeren, zodat de printers meteen bij gebruik voorzien zijn van de juiste apps en rechten.
Printers HP
- Mijn HP printer geeft een papierstoring aan
Geeft uw HP printer een papierstoring? Dit kan mogelijk worden veroorzaakt doordat het papier niet goed wordt opgepakt. In 6 stappen zorgt u ervoor dat het papier goed in de printer ligt.
- Mijn HP printer geeft strepen, vlekken, vegen met printen
Geeft uw HP printer strepen, vlekken, vegen met printen en kopiëren? Dit kan worden veroorzaakt door een defecte toner/afdrukmodule (drum). Bij de meeste HP modellen zit de drum en toner in één. In 3 stappen vervangt u de toner.
- Mijn HP printer geeft strepen met kopiëren
Geeft uw HP printer witte strepen met kopiëren? Dit kan mogelijk worden veroorzaakt door een vervuilde glasplaat of glasstrook. In 4 stappen maakt u deze weer schoon.
- Waar kan ik de drivers voor mijn HP printer vinden?
Ga hiervoor naar de Support pagina van HP https://support.hp.com/nl-nl/drivers
- Wat is de standaard inlog van mijn HP printer?
Neem hiervoor contact op met onze Servicedesk op 088 – 4012 599.
Print management software
- Hoe log ik in en kopieer ik met YSoft SafeQ?
Bekijk de uitlegvideo https://youtu.be/WBv66DKvzck
- Hoe log ik in en print ik met YSoft SafeQ?
Bekijk de uitlegvideo https://youtu.be/RXhttKet8FQ
- Ik heb een vraag over mijn software oplossing. Welk nummer moet ik bellen?
Neem hiervoor contact op met onze Servicedesk op 088 – 4012 599.
Verbruiksartikel bestellen
- Ik wil de bestelling van verbruiksartikelen automatiseren, hoe kan dat?
Dit kan met het geautomatiseerde remote systeem, de XDA-tool. Neem contact op met uw accountmanager voor meer informatie en om dit in gang te zetten.
Verbruiksartikel levering/status
- Wat is de gemiddelde levertijd van een verbruiksartikel?
Circa 2 à 3 werkdagen.
- Kan ik verbruiksartikelen bij Veenman ophalen?
Dit is niet mogelijk, wij maken gebruik van een extern magazijn.
- Hoe kan ik de leveringsstatus achterhalen van verbruiksartikelen
Check dan eerst of er verbruiksartikelen onderweg zijn aan de hand van uw serienummer en postcode.
- Ik heb een bericht gekregen dat het verbruiksartikel onderweg is, hoe kan ik de status achterhalen?
Check dan eerst of er verbruiksartikelen onderweg zijn aan de hand van uw serienummer en postcode.
- Het verbruiksartikel is afgeleverd, hoe kan ik zien wie deze in ontvangst heeft genomen?
Check dan eerst of er verbruiksartikelen onderweg zijn aan de hand van uw serienummer en postcode.
Verbruiksartikel retourneren & overig
- Hoe kan ik ongebruikte verbruiksartikelen retourneren?
Via https://www.veenman.nl/
support/supplies-retourneren/ kunt u een retour aanmelden. - Ik heb een verkeerd of defect artikel ontvangen, wat nu?
In de portal kunt u opnieuw uw verbruiksartikelen aanvragen en aangeven dat het om een verkeerd geleverd of defect artikel gaat. Of neem contact op via 088-4012598.
- Ik heb lege toners. Wat kan ik hiermee doen?
Via deze pagina kunt u lege tonerboxen aanvragen en op laten halen.
- Hoe kan ik gebruikte verbruiksartikelen retourneren?
Supplies retourneren kan via deze pagina.
- Ik ben een verbruiksartikel kwijt, wat moet ik doen?
U kunt via https://www.veenman.nl/support/supplies-bestellen/ een nieuwe bestelling plaatsen. Het nieuwe verbruiksartikel wordt verstuurd, waarvoor een factuur zal volgen.
- De toner van de Xerox Altalink geeft plotselinge melding dat de toner leeg is, hoe kan dit?
Het probleem betreft een plotselinge melding dat de cartridge leeg is, terwijl dit in de praktijk nog niet het geval is. Dit probleem is bekend bij Xerox en er wordt gezocht naar een oplossing. Deze onjuiste melding kun je eenvoudig zelf corrigeren. In sommige gevallen kan de toner in de cartridge – met name vanwege warmte tijdens het transport – gaan klonteren. Als gevolg van deze klontervorming geeft het systeem plotseling aan dat er 0% toner beschikbaar is. Door de tonercartridge uit de machine te halen en te schudden komt de toner los en kan er met het restant weer gewoon geprint worden. Dit losschudden van de klont voorkomt bovendien ook dat er onnodig toner wordt weggegooid. Wij beseffen dat dit haaks staat op het advies wat wij bij installatie en instructie geven om de tonercartridges juist niet te schudden, maar dit betreft met name het schudden van volle cartridges.
Audiovisuele oplossingen
- Ik heb een vraag over onze narrowcasting oplossing. Welk nummer moet ik bellen?
Neem hiervoor contact op met onze Servicedesk op 088 – 4012 599.
- Ik heb een vraag over ons (touchscreen) display. Welk nummer moet ik bellen?
Neem hiervoor contact op met onze Servicedesk op 088 – 4012 599.
- Ik heb een vraag over onze videoconferencing oplossing. Welk nummer moet ik bellen?
Neem hiervoor contact op met onze Servicedesk op 088 – 4012 599.
Overige vragen
- Ik heb een vraag over mijn contract. Wat moet ik doen?
Neem hiervoor contact op met onze Sales Support: 088 – 4012 599 of stuur een e-mail naar contracten@veenman.nl
- Ik heb een vraag over een factuur. Wat moet ik doen?
Bel dan 088 – 4012 500 of stuur een e-mail naar debiteuren@veenman.nl
- Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?
Heeft u een klacht? We willen u zo goed mogelijk van dienst zijn en horen graag wat we beter kunnen doen. Meld hier uw klacht. Wij nemen vervolgens zo spoedig mogelijk contact met u op.
Storing nog niet verholpen?
Is de storing nog niet verholpen? Dan kunt u deze hier melden. Wij nemen uw melding zo spoedig mogelijk in behandeling.
TOPdesk koppeling voor incidentafhandeling
Maakt u al gebruik van TOPdesk als intern support platform? Deze servicemanagementtool kan met een interface gekoppeld worden aan Veenman voor het melden, de status en afhandeling van printerstoringen. De communicatie tussen de systemen verloopt via de standaard API van TOPdesk.
Uw voordelen:
- Alle communicatie op één plek: realtime inzage in en regie over incident-afhandeling van uw printers.
- Minder tijd kwijt aan administratie: aanmelders (eindgebruikers) kunnen incidenten zelf registreren en de voortgang bijhouden.
- Incident is sneller opgelost: kwalificeren is niet nodig, er kan direct gehandeld worden om het incident op te lossen.
Heeft u interesse? Neem per mail contact op.