“Met DaaS besparen we zeker 1 FTE per 25 devices”

Device as a Service borgt continuïteit 112Schade

logo 112Schade

Remco Vendelbosch, Commercieel Directeur 112Schade: “Het Daas concept is echt iets van deze tijd. Je kan bijna alles as a service afsluiten, waarom je laptops dan niet? Iedereen moet weten dat device as a service zo’n gemak is. Men denkt dat het leasen van laptops duur is, maar het tegendeel is waar. We besparen op tijd en energie, personeel, uitzoekwerk en we hebben de zekerheid dat we de juiste keuzes maken. Als je een auto leaset lever je ‘m gewoon weer in. Je betaalt immers voor service en gebruik. Ik was dan ook positief verrast dat we nog restwaarde terugkrijgen ook. Daarnaast worden we volledig ontzorgd op apparaat beheer en hebben we altijd plankvoorraad.

Geen wildgroei van merken en types meer

Remco Vendelbosch, Commercieel Directeur 112SchadeTot voor kort deden we alles op het gebied van IT zelf. We hebben 2 IT’ers in dienst voor het inregelen van werkprocessen. Zij zijn al druk zat en zitten niet te wachten op issues met laptops. Zoals in ieder bedrijf hebben wij ook te maken met personeelsmutaties. Het kost veel tijd om computers te vervangen en profielen aan te passen. Dat maakt ons kwetsbaar. We hebben al snel 1 FTE voor nodig per 25 devices. Dat uitbesteden scheelt veel tijd en geld.

Daarnaast speelt veiligheid een grote rol, omdat met Corona veel meer mensen thuis werken. Dan spelen vragen als ‘mag iedereen met een eigen pc bestanden verwerken’, ‘hebben mensen thuis wel een firewall en antivirus systeem’, ‘wil je dat allemaal wel controleren’? De beste oplossing is iedereen in één keer van apparatuur voorzien, maar dat is kostbaar. DaaS is dé oplossing. Voor een vast bedrag per maand krijgen we apparatuur én services.

DaaS zorgt ook voor continuïteit. Als een laptop kapot is dan ligt er altijd één op de plank klaar. Ik hoef hiervoor zelf niks te regelen. We hoeven ook niet even snel een laptop aan te schaffen als we iemand in dienst nemen en hebben daardoor geen wildgroei aan merken en types meer.

Snelle levering van refurbished modellen
We hadden de laptops op zeer korte termijn nodig. Veenman adviseerde ons refurbished modellen. Ze zien er als nieuw uit en gaan jaren mee. Je voelt de degelijkheid. Ze kunnen tegen een stootje, hebben een goede processor en meer dan voldoende intern geheugen. Zonde om nieuwe te nemen toch? Het verbaasde me, met alle chiptekorten van nu, dat Veenman wél gigantisch snel kon leveren.

Veenman laat proactief weten waar ze mee bezig zijn en op welke termijn we het kunnen verwachten. Duidelijkheid voor alles. Kan iets niet, dan wordt dat ook eerlijk gemeld. We hebben constant contact om zaken op te lossen. Onze docking stations koppelden bijvoorbeeld niet met de HP laptops. HP docking stations waren niet leverbaar op korte termijn. Dan blijkt de flexibiliteit van Veenman maar weer eens. Ze regelden meteen andere koppelingen en kabels en docking stations van Lenovo. Zulke korte lijnen zijn tegenwoordig bijna nergens meer zo vanzelfsprekend.”

Over 112Schade
112Schade is in oktober 2012 opgericht om gedupeerden van verkeersschades bij te staan in het verhalen van diens schade op de aansprakelijke tegenpartij. Sinds januari 2019 maakt 112Schade onderdeel uit van Compensa Letselschade. Sinds 2021 biedt 112Schade complete service rondom het verhalen van verkeersschades. Van advies en aansprakelijk stellen tot rechtszaken.

Neem vrijblijvend contact op

Wilt u weten hoe Veenman ook úw veiligheid en efficiency kan verbeteren? Of wilt u meer informatie over een bepaald onderwerp? Als u onderstaand contactformulier invult nemen we snel contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • logo 112Schade
  • logo-actua
  • kien
  • logo-ArdaghGroup