Meer mogelijkheden en werk uit handen nemen
Een school zonder digitaal schoolbord is tegenwoordig moeilijk voor te stellen. Er zijn intussen scholen die alweer aan een nieuwe versie toe zijn omdat de huidige borden inmiddels zijn afgeschreven. Dat is het geval bij Stichting Quadraten, die 35 scholen met ruim 5100 leerlingen telt. Hier vervangt Veenman zo’n 70 afgeschreven digiborden door Clevertouch touchscreens in combinatie met Sweezz-ophangsystemen. Vergeleken met hun voorgangers bieden deze borden meer mogelijkheden die het onderwijs ten goede komen en de docent werk uit handen nemen.
Zoveel mogelijk functionaliteit
Jan van der Veen, Bovenschools ICT Coördinator Facilitair:
“De belangrijkste eisen van Stichting Quadraten: zoveel mogelijk functionaliteit, maar zonder extra poespas vergeleken met de oude borden. Welke van de touchscreens het beste was, werd uitsluitend vastgesteld vanuit het perspectief van de leerkrachten. Zij moeten er immers elke dag in de klas mee werken. Pas na deze eerste keuze kwamen andere factoren aan bod, zoals de prijs. Daarnaast gaven ook de ICT’ers van de Stichting hun oordeel.”
Dit alles had uiteindelijk de keuze nog kunnen beïnvloeden, maar de voorkeur op basis van de kwaliteiten in de klas bleef overeind. Die voorkeur was onafhankelijk van elkaar tot stand gekomen en bleek unaniem: het Clevertouch touchscreen dat was neergezet door Veenman en Holland Computer Systems (HCS), kennis-partner van Veenman op het gebied van audiovisuele- en cloudoplossingen.
De door Veenman geleverde kwaliteit en service is erg goed. Belangrijker nog is dat we met de nieuwe touchscreens onderwijskundig ook een stap vooruit kunnen zetten.
Bedieningsgemak en digitale snelle schrijfkwaliteit
Doorslaggevend waren het bedieningsgemak, de digitale snelle schrijfkwaliteit van het bord, de grote inkijkhoek én de hoge beeldkwaliteit in de klas – óók voor de leerlingen achterin en de rijen aan de zijkant. Wat hierbij helpt is dat schermen vlekkeloos worden geleverd met een innovatief Sweezz-ophangsysteem, waarmee de digitale touchscreens snel en eenvoudig in allerlei posities worden geplaatst. Dat maakt het ook makkelijk het scherm zo te positioneren dat er met en door kleine groepjes leerlingen of individuele leerlingen aan kan worden gewerkt, zonder andere leerlingen te veel af te leiden.
Lees meer over de oplossing voor Stichting Quadraten