Digitale transformatie bereikt de printer

Hoe lang hebben we niet gedacht dat papier zou verdwijnen? Papier zou allemaal weggedigitaliseerd worden. ‘Het papierloze kantoor komt er aan’. En inderdaad, er wordt minder geprint dan 5, 10 en 15 jaar geleden. Tegelijk is wel duidelijk dat wachten op een papierloos kantoor wel eens heel erg lang kan gaan duren. Waarom? Omdat mensen informatie graag tastbaar voor zich willen hebben. Zeker, de laptops, tablets en zelfs smartphones, kunnen print steeds vaker vervangen. Maar niet altijd en print zal dan ook niet verdwijnen. Dat wil allemaal niet zeggen dat de printer zich aan de digitale transformatie onttrekt. Integendeel. Xerox ConnectKey, hét platform voor het verwerken, vertrouwd delen en printen van informatie, geeft een ijzersterke aanzet.

Die digitale transformatie waar iedereen het over heeft is in volle gang. Sommige organisaties zijn er (veel) verder mee dan andere, maar elke organisatie heeft ermee te maken. De impact van technologie is zo groot dat vrijwel elk bedrijfsproces erdoor beïnvloed wordt. Communicatie- en informatiestromen kunnen veel efficiënter, binnen toeleveringsketens, tussen organisatie en klanten en natuurlijk tussen de eigen medewerkers.

Medewerkerbeleving

Dankzij technologie kan de klantbeleving veel centraler komen te staan – maar net zo goed de ‘medewerkerbeleving.’ Een kenmerkend aspect van de digitale transformatie is dat de klant, de medewerker en de eventuele partner, veel centraler komen te staan. Dat wil zeggen: het draait allemaal om wat deze nodig hebben en hoe het bedrijf daar het beste en het snelste op kan inspelen: de juiste informatie voor de juiste persoon op het juiste moment.

Zonder gedoe

Tegelijk wekken al die technologische mogelijkheden ook de nodige verwachtingen. Het is geen probleem om met een druk op de knop iets te bestellen dat dezelfde avond nog aan huis gebracht wordt. Als dát kan dan moet de informatie die je voor je werk nodig hebt ook gewoon meteen en in de gewenste vorm aangeleverd worden. Op het scherm, maar net zo goed op papier. Zonder extra handelingen en allerlei gedoe. En 100% veilig natuurlijk. In die transformatie speelt de printer weer een relevante rol.

Xerox helpt je transformeren

Xerox, onze moeder, speelt hierop in met Xerox ConnectKey. Dit is een technologie die de manier waarop mensen werken transformeert door met behulp van apps functionaliteit op maat te bieden voor communicatie, informatie en werkprocessen waar printen deel van uitmaakt.

We weten: bedrijfsbehoeften veranderen voortdurend. Daarom biedt Xerox een galerie met apps — waaronder apps van externe ontwikkelaars — die het mogelijk maken om zelf de functionaliteit van print-, scan- en informatiestromen te bepalen. Organisaties kunnen dat doen door apps toe te toevoegen, te verwijderen of te vervangen in hun eigen app-galerie. Op dit moment zijn er meer dan 100 apps beschikbaar. Welke apps nodig zijn bepaalt de vraag van de organisatie én van de medewerker. Die kan morgen weer anders zijn dan vandaag. De technologie zorgt voor het stroomlijnen hoe de organisatie veilig met belangrijke informatie omgaat — in huis of in de cloud. Wat ook helpt is dat alle nieuwe Xerox-printers – van klein tot groot, dezelfde tablet-achtige interface hebben. Zodra de gebruiker inlogt krijgt hij een interface te zien die de gepersonaliseerde functionaliteit biedt.

Automatisch vertalen

Een paar voorbeelden maken duidelijk hoe de apps zorgen voor een optimale bediening van de printer. Er zijn bijvoorbeeld apps om een bi-directionele koppeling te maken met de helpdesk, zodat deze direct hulp kan bieden als er met de printer een probleem optreedt. Apps kunnen interactief zijn, zodat de gebruiker ook zelf dingen kan aangeven, waarna de app een oplossing aandraagt. Allemaal erop gericht dat de gebruiker meteen weer verder kan. Een andere app zorgt voor scannen naar specifieke software. Dat kan naar de mailapplicatie zijn, of naar een clouddienst van Xerox die per omgaande een vertaling levert, allemaal in de juiste opmaak. Een grote gemeente in Nederland wil hiervan gebruikmaken om documenten toegankelijk te maken voor inwoners die het Nederlands niet machtig zijn. Kortom, zonder dat allerlei extra software moet worden aangeschaft, zorgt Xerox ConnectKey voor eenvoudige connectie met werkprocessen én een hogere gebruikerstevredenheid.

’Simply connected by Veenman’

Weliswaar is de printer/scanner/mfp nog een belangrijk element, maar Xerox laat vooral zien welke transformaties mogelijk zijn aan het begin en aan het eind van de informatieprocessen. Dáár zorgt Xerox voor de nodige transformatie, zodanig dat de medewerkers echt grip krijgen op de informatie die zij snel nodig hebben, willen verwerken en hoe die gepresenteerd wordt. Wat mij betreft een cruciale ontwikkeling. Vergeet niet dat bedrijven straks te maken krijgen met verschillende generaties werknemers. Die hebben allemaal hun specifieke wensen en eisen, waar het bedrijf maar beter op in kan spelen om een aantrekkelijke werkgever te blijven. Uiteraard kan Xerox ConnectKey helemaal worden aangepast aan de specifieke wensen van de organisatie en de gebruikers. En dat is precies waar Veenman u graag mee helpt.

Blijf op de hoogte: Aanmelden voor TopTips
  • Logo Goudappel
  • logo Koenen en Co
  • logo 112Schade
  • logo-actua
  • kien