Amnesty International doet wereldwijd belangrijk werk voor mensenrechten. Hierdoor ontvangt Amnesty alleen al in Nederland 5.000 facturen per jaar. Veenman hielp een enorme efficiencywinst te realiseren door alle inkomende facturen digitaal te verwerken.
Passende oplossing
Amnesty verwerkte deze facturen tot voor kort handmatig. De verwerking was arbeidsintensief, duurde te lang en het was niet altijd duidelijk waar een factuur zich in het proces
bevond. Michael Salemink, manager ondersteuning van Amnesty International: “Dankzij digitalisering kan het tegenwoordig gelukkig anders. We wilden graag weten welke facturen binnen zijn en wat de status in het proces is, om meer efficiency en meer beheersbaarheid in het verwerkingsproces te bereiken. Daarom gingen we op zoek naar een passende oplossing.”
Uitgebreide selectie
Amnesty schreef een tiental leveranciers aan met een wensenlijst en de vraag: wat kunt u bieden tegen welke condities? Drie geselecteerde leveranciers gaven een demonstratie en een toelichting op de voorgestelde oplossing. Eén aanbieder bleef over: Veenman. Na een laatste referentiebezoek bij een klant van Veenman maakte Amnesty definitief de keuze. “Dat bezoek was erg positief”, vertelt Michael Salemink. “Veenman legde het contact en hield zich verder afzijdig. De klant vertelde vrijuit hoe de oplossing in de praktijk bevalt. Tot slot keken we nog naar de condities en de prijs en daar kwamen we prima uit.”
Lees de volledige case door deze HIER te downloaden (pdf)